Saint Rahi

Bomal afstand 11,3 km, moeilijkheidsgraad ‘gemiddeld’, naam van de wandeling Saint Rahi. Bomal is een dorp in de Belgische provincie Luxemburg en valt onder de gemeente Durbuy.

Start van de wandeling is op Place du Beaujolais/VVV kantoor. Je kan hier ruimschoots parkeren (mits er geen markt is/zondag).

De wandeling ‘Saint Rahi’, wordt aangegeven met een groene ruit eventueel met nummer 17 (foto 1).

Met je gezicht naar het eerste bord/markering ga je linksaf richting kerk/kerkhof. Rechts langs de kerk ga het pad omhoog.

Eerste 1,5 km is over asfalt en wat saai, daarna een mooi bospad omhoog. Je loopt uiteindelijk door open velden met geweldige uitzichten. Veel agrarische bedrijvigheid.

Je komt in het dorpje Ozo. Let op, slecht aangegeven, je moet hier uiteindelijk naar rechts (bij bewegwijzering Bomal/Barvaux).

Let op: na 7,5 km kom je op een t-splitsing (na dorp) en kan je kiezen voor links (naar drukke autoweg) of rechts. Je kiest hier rechts (doodlopende straat voor verkeer). Het pad leidt je langs aantal huizen, hierna tref je aan de linkerkant een bospad omhoog aan. Het wordt even flink klimmen over rotsen en langs rotsen.

Het is een erg mooie wandeling met veel groen, bos, vergezichten, dorpjes. Zeker doen als je in de buurt bent.